Privat pension

Privat pension

Simpel og overskuelig rådgivning

Et møde med CAREpension Private er en lærerig oplevelse, der giver dig indsigt i din pensionsordning. Vores rådgivere sikrer, at du får en klar forståelse af din pension, uanset om du vælger at blive kunde eller ej. Vores mål er at sikre, at du kan træffe velinformerede beslutninger. Vi ønsker, at oplyse danskerne og tager os den nødvendige tid, så du føler dig tryg ved selv at afgøre, hvor og hvordan din pension skal investeres.

 

Vores rådgivning er helt uforpligtende. 3 ud af 4 kunder, der mødes med CAREpension Private, kan forvente en højere pensionsudbetaling, når de går på pension. Den sidste fjerdedel modtager gratis rådgivning om deres pensionsforhold, da CAREpension Private ofte anbefaler at lade pensionsopsparingen forblive uændret, hvis det er den bedste løsning.

Hvorfor skal jeg have en mægler, som privatperson?

Det kan være svært at navigere i det store udbud af pensionsudbydere og muligheder. Uden den nødvendige viden eller indsigt i branchen kan det virke næsten umuligt at finde den rette pensionsløsning. Er du klar over, hvordan dine penge er investeret, og om det er den bedste løsning for dig? Ved du, hvad du betaler for dine investeringer, og om prisen er rimelig? Er du bekendt med dine omkostninger, og er der nogen af dem, der er skjulte?

 

Vi opnår bedre priser, når vi kommer med mange kunder. Dvs. ved at vælge en mægler får du gavn af at blive en del af vores samlede kundeengagement, da vi bedre kan forhandle gode rabatter end man kan som enkeltperson.

Vi arbejder for dig

  1. Vi sikrer dig lave omkostninger.
  2. Hvis du tjener penge, så gør vi også. Det er derfor vi altid arbejder for, at du skal have den bedst mulige løsning
  3. Vi tilbyder en uvildig rådgivning på tværs af markedet og blander os ikke i hvilken løsning du vælger, så længe det giver mening for dig, og at du er tryg ved vores rådgivning.
  4. Vi er med dig helt frem til dit pensionstidspunkt og vil løbende kontakte dig med henblik på at optimere din pension.
  5. Vi gør forløbet overskueligt og gennemsigtigt for dig som kunde
  6. Hos CAREpension har vi udviklet et analyseværktøj, som sikrer dig den bedste pensionsløsning. Vores værktøj benyttes af flere aktører på markedet. Det vidner om, at andre også har tillid til vores arbejde

Vil du også se, om du kan få mere ud af din opsparing?

Kontakt os for en uforpligtende samtale her, hvis du også vil se om du kan få mere til dig selv.

Ofte stillede spørgsmål

Betaler jeg for meget for min pensionsordning?

Du betaler for at andre forvalter dine penge. Størrelsen af din opsparing, samt om du indbetaler til din ordning, har indflydelse på dine omkostninger. Har du høje omkostninger, kan det have en enormt negativ effekt, på din opsparing, på langt sigt og du kan gå glip hundredtusindvis af kroner.

 

Hos CAREpension sparer vi vores kunder helt op til 80% af deres omkostninger, hvilket betyder rigtigt meget over tid.

Hvad er klatpensioner?

Pensionsopsparinger fra tidligere jobs, bliver også ofte kaldt klatpensioner, hvis man har flere mindre opsparinger, som ligger spredt forskellige steder. Dem kan vi med fordel, hjælpe dig med at samle og investere som en samlet pulje. Dermed får du et langt bedre overblik, lavere omkostninger og er allerede godt på vej til en større pensionsopsparing.

Hvordan får jeg et overblik over mine pensioner?

Et godt sted at starte er på www.pensionsinfo.dk her kan du hente din rapport, ved at følgende nedenstående trin:

    1. Når du er på hjemmesiden, skal du klikke på “Log ind”-knappen øverst til højre på siden.
    2. Derefter skal du indtaste dit Mit-ID for at logge ind.
    3. Når du er logget ind, skal du klikke på fanen “Pension” øverst til venstre på siden.
    4. Download din rapport


Når du har downloadet din rapport er du velkommen til at indsende den til os via vores kontaktformular, hvor vi sikrer dine data : https://Bedstpension.dk/henvisningsportal/

Alternativt kan du sende den til os direkte her: https://bedstpension.pensure.dk/

Er det jer der har ringet til mig?

Vi ringer løbende rundt for at hjælpe alle danskere med at få mest ud af deres pension. Du kan derfor opleve at blive inviteret til en gratis og uforpligtende pensionsgennemgang med en af vores uvildige pensionsrådgivere. Pensionsgennemgangen kan både foregå online via Microsoft Teams eller fysisk på vores kontor i Hillerød eller hjemme hos dig. Du bestemmer.

 

For at din pensionsrådgiver kan forberede sig på dig og dine vilkår er det nødvendigt, at vi har modtaget dine pensionsinfo, vi beder dig derfor om at klikke på vores link og logge ind med MitID, for at indsende den. Det er ikke farligt og linket du modtager kan se således ud: https://bedstpension.pensure.dk/

 

Vi passer på dine oplysninger og anvender derfor Pensure, som har udviklet et værktøj, der sikrer at din rapport kommer til os og ikke til uvedkommende.

Må vi kontakte dig?

Hos CAREpension Private er vi forsikringsformidlere og derfor må vi uden forudgående anmodning rette personlig eller telefonisk henvendelse til dig. Det må vi, fordi vi er undtaget forbud mod uanmodet henvendelse m.v. i Forbrugeraftaleloven – Bekendtgørelse af lov om visse forbrugeraftaler – Kapitel 2.

 

Vi accepterer selvfølgelig, hvis du ikke ønsker at blive kontaktet af os. Du er derfor altid velkommen til at kontakte os på privat@cpof.dk. Så vil vi sørge for at notere, at vi ikke må kontakte dig.

Har CAREpension ringet til dig?

Hos CAREpension Private ringer vi aldrig fra et ukendt eller hemmeligt telefonnummer. Hvis du er i tvivl om det er CAREpension Private, som har kontaktet dig, er du altid velkommen til at kontakte os på privat@cpof.dk.

Ændring af kontaktinformationer

Hvis du ønsker at ændre dine kontaktinformationer eller har præferencer for, hvordan vi kontakter dig, kan du altid opdatere dine oplysninger ved at kontakte os på privat@cpof.dk.

Ansvarsfraskrivelse

Alle former for vurderinger, skøn og anbefalinger af den fremtidige udvikling på pensionsmarkedet kan kun betragtes som vores forventninger.

 

Derfor er vi ikke ansvarlige for, om markedet udvikler sig i overensstemmelse hermed. Vi er således ikke ansvarlige for tab, som måtte følge af brugerens beslutning om at følge eller benytte anbefalinger, skøn og vurderinger fra hjemmesiden.

 

Vi tager ligeledes forbehold for eventuelle trykfejl på hjemmesiden.

Beregninger

Vi påtager os intet ansvar for beregninger foretaget på hjemmesiden, og er dermed heller ikke ansvarlige for eventuelle tab, der måtte opstå som følge af dispositioner, der er foretaget på baggrund af disse beregninger.

Eksterne kilder

CAREpension Private bestræber sig på at videregive korrekte oplysninger, og bruger derfor kun kilder, som vores medarbejdere finder pålidelige. Vi er dog ikke ansvarlige for eventuelle fejlagtige og manglende oplysninger, som vi har indhentet hos eksterne kilder.

Tekniske fejl

Vi er ikke ansvarlige for tab og skader som følge af tekniske fejl, herunder nedbrud af eller manglende adgang til vores servere, beskadigelse af data som følge af kommunikationsproblemer i de tekniske systemer, svigt i strømforsyning eller telekommunikationssystemer.

Tredjemands misbrug

Vi er endvidere ikke ansvarlige for tab og skader som følge af tredjemands uberettigede adgang (hacking) via hjemmesiden til CAREpension Privates, brugerens eller tredjemands data.

 

Vi kan heller ikke drages til ansvar for skader forårsaget af virus, som måtte være pådraget brugeres computerudstyr som følge af browsing, downloading eller lignende transaktioner i forbindelse med brug af vores hjemmeside.

Hvornår indsamler og behandler vi personoplysninger om dig?
  • Når du bruger vores services, og du angiver personoplysninger til os i forbindelse med vores services.
  • Når du interagerer med os personligt, via korrespondance, telefon, sociale medier eller vores hjemmesider. Bemærk, at vi ikke overfører personoplysninger fra sociale medier eller behandler personoplysningerne på anden måde uden for de sociale medieplatforme.
  • Når vi indsamler personoplysninger fra andre kilder, f.eks. tredjeparts dataindsamlere, CAREpension Private-markedsføringspartnere, offentlige kilder eller sociale netværk. Vi anvender kun disse oplysninger, hvis du har givet dit samtykke til at dele dine personoplysninger med andre.
  • Vi kan indsamle personoplysninger, hvis de anses for at være af legitim interesse, og hvis denne interesse ikke tilsidesættes af dine interesser i forbindelse med personoplysninger. Før der indsamles data, sørger vi for at foretage en evaluering, som sikrer, at der er gensidig interesse mellem dig og CAREpension Private.
  • Vi kan indsamle personoplysninger, hvis de anses for at være af legitim interesse, og hvis denne interesse ikke tilsidesættes af dine interesser i forbindelse med personoplysninger. Før der indsamles data, sørger vi for at foretage en evaluering, som sikrer, at der er gensidig interesse mellem dig og CAREpension Private.
Hvorfor indsamler og bruger vi personoplysninger?
  1. Vi indsamler og anvender dine personoplysninger til at foretage direkte salg, direkte markedsføring og kundeservice. Vi indsamler også oplysninger om leverandører, partnere og personer, der søger job eller arbejder i vores virksomhed.
  2. Vi kan bruge dine oplysninger til:
    1. Sende markedsføringsmateriale, du har anmodet om. Dette kan indeholde oplysninger om vores tjenesteydelser, arrangementer og aktiviteter.
    2. Som standard modtager kunderne CAREpension Private abonnementer, men kan fravælge dette når som helst.
    3. Sende oplysninger om tjenester, som du har købt hos os.
    4. Foretage direkte salgsaktiviteter i tilfælde, hvor der er fastslået lovlig og gensidig interesse.
    5. Give dig indhold og detaljer om tid og sted for et webinar eller arrangement, som du har tilmeldt dig til.
    6. Svare på en “Kontakt mig”-formular eller andre webformularer, som du har udfyldt på CAREpension Privates hjemmeside (f.eks. for at downloade et dokument). Når du har udfyldt og indsendt en formular, vil vi følge dine aktiviteter på vores hjemmeside med det formål at kunne kontakte dig.
    7. Følge op på indkommende anmodninger (kundesupport, e-mails, chat eller telefonopkald).
    8. Opfylde kontraktlige forpligtelser som f.eks. ordrebekræftelse, fakturaer, påmindelser og lignende.
    9. Kontakte dig for at gennemføre spørgeskemaundersøgelser om vores produkter og tjenester.
    10. Rekruttering og behandling af jobansøgninger.
Vores retsgrundlag for indsamling af personoplysninger

Indsamling af personoplysninger på grundlag af samtykke fra den registrerede vil blive foretaget ved hjælp af “samtykkeerklæringer”, som vil lagre dokumentation i forbindelse med det samtykke, der gives af den enkelte. Individuelle tilladelser vil altid blive lagret og dokumenteret i vores systemer. Vi kan sende digital markedsføring til personer, der har givet samtykke til det, f.eks. markedsføring via e-mail.

Indsamling af personoplysninger på grundlag af kontrakt

Vi bruger personoplysninger til at opfylde vores forpligtelser i forbindelse med kontrakter indgået med vores kunder.

Indsamling af personoplysninger på grundlag af legitim interesse

Vi kan anvende dine personoplysninger, hvis dette anses for at være af legitim interesse, og hvis den registreredes interesser i forbindelse med personoplysninger, ikke tilsidesætter denne interesse.

 

For at skabe retsgrundlag for dataindsamling har der normalt været foretaget en vurdering, hvor der er fundet en gensidig interesse mellem CAREpension Private og den enkelte person. Dette retsgrundlag er primært relateret til vores salgs- og markedsføringsformål, og vi kan sende oplysninger om produkter og tjenester til vores kunder baseret på legitim interesse. Vi vil altid informere enkeltpersoner om deres ret til privatlivets fred og formålet med indsamling af personoplysninger.

Hvilken type personoplysninger indsamler vi?

Markedsføring

Levering af services:
Afhængigt af din interesse i vores tjenester, indsamler vi navn, ansættelse, titel CPR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse og økonomiske oplysninger (det kan f.eks. være oplysninger om dine pensionsdepoter).

Får vi ikke de ønskede oplysninger, kan det betyde, at vi ikke kan rådgive eller i øvrigt betjene dig. I visse tilfælde kan det betyde, at vi ikke kan etablere et kundeforhold med dig. Det vil f.eks. være tilfældet, hvis oplysningerne er nødvendige efter lovgivningen.

Interaktion med os:
Når du indgår en aftale med os, kan underskriften foretages elektronisk, som inkluderer behandling af dine personlige oplysninger. Vi kan også indsamle feedback, kommentarer og spørgsmål, som vi modtager fra dig i kommunikation vedrørende tjenester samt aktiviteter som f.eks. møder, telefonopkald, dokumenter og e-mails. Fra vores hjemmesider kan vi indsamle IP-adresse og handlinger foretaget på webstedet.

Dine rettigheder til dine personoplysninger

Du har følgende rettigheder med hensyn til dine personoplysninger:

  • Ret til at anmode om en kopi af dine personoplysninger, som CAREpension Private har om dig.
  • Ret til at anmode om, at CAREpension Private korrigerer dine personoplysninger, hvis de er forkerte eller forældede.
  • Ret til at anmode om, at dine personoplysninger slettes, når det ikke længere er nødvendigt for CAREpension Private at beholde sådanne oplysninger.
  • Ret til at tilbagekalde et samtykke til behandling af personoplysninger til enhver tid.
  • Ret til at modsætte sig behandling af personoplysninger, hvis databehandlingen har været baseret på legitim interesse og/eller direkte markedsføring.

 

Eventuelle forespørgsler om dine rettigheder i forbindelse med personoplysninger skal sendes til privat@cpof.dk

Book et uforpligtende møde

Har du spørgsmål til rådgivning om erhvervspension eller vil du vide mere om dine konkrete muligheder? Vi Står altid klar til at møde dig – for at finde den bedste løsning for dig og din virksomhed.