CARE Pension og Forsikrings databeskyttelsespolitik omfatter følgende dataansvarlige selskaber:
CARE Pensionsmægler ApS (CVR-nr. 40460926)
CARE Forsikringsmægler A/S (CVR-nr. 25733444)
Virksomhedernes databeskyttelsespolitik handler om, hvordan CARE Pension og Forsikring indsamler og behandler personoplysninger i forbindelse med vores rådgivning af firmaer og privatkunder.
Vi behandler de oplysninger, du giver os eller, som vi indsamler, i overensstemmelse med gældende regler.
Vi behandler dine personoplysninger i følgende situationer:
Når du vælger at benytte vores rådgivningsydelser, så bruger vi dine personoplysninger til at administrere og levere rådgivning til dig effektivt. Dette omfatter rådgivning og formidling af pensionsløsninger/sundhedsløsning/erhvervsløsninger. Oplysningerne omfatter dit fulde navn, cpr-nummer, adresse, kontaktinformationer, civilstand, beskæftigelse, løn, økonomiske forhold og andre relevante data som din risikovillighed og præferencer relateret til investeringer og opsparing.
Behandling af dine personoplysninger til levering af vores ydelser er baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6. stk.1, litra b (nødvendig for at indgå eller opfylde en kontrakt) og artikel 6. stk.1, litra c (nødvendig for at overholde juridiske forpligtelser).
Når du besøger vores hjemmeside, anvender vi cookies for at forbedre din brugeroplevelse og sikre hjemmesidens funktionalitet. Du kan læse vores cookie-politik her
Vi anvender personoplysninger i forbindelse når du kontakter os for at høre mere om vores services eller har spørgsmål til vores hjemmeside f.eks.. Du kan kontakte os via mail, telefon eller via kontaktformular på hjemmesiden. Til dette formål behandler vi almindelige personoplysninger såsom navn, telefonnummer og e-mail. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f. Vi sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønsker vores ydelser eller ej.
Vi har et nyhedsbrev til kontaktpersoner hos vores virksomhedskunder, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information som kan omhandle nyheder på pensionsområder af generel karakter, nye muligheder i vores samarbejde og i vores serviceydelser.
Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette, som vi vil indhente i forbindelse med aftalens indgåelse, hvis du ønsker det.
Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.
Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med at sende dette til dig. Har vi ikke sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, så bortfalder dit samtykke som følge af vores passivitet.
Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
For at overholde hvidvasklovgivningen behandler vi nødvendige personoplysninger for at sikre, at vi kan identificere dig som kunde (gældende for private kunder og reelle ejere af virksomhedskunder). Dette inkluderer navn, adresse, nationalitet, og CPR-nummer. Disse oplysninger kan kræve verifikation via dokumentation såsom pas eller kørekort.
Vi deler kun oplysninger med tredjeparter hvor det er nødvendigt, såsom IT-leverandører og finansielle institutioner, og kun i det omfang det er nødvendigt for at levere vores tjenester.
Vi benytter alene databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
Vi opbevarer dine data så længe det er nødvendigt for de angivne formål, eller så længe det kræves ifølge lovgivningen.
Når vi benytter samarbejdspartnere eller leverandører, hvor vi deler dine personoplysninger, så bliver de vores databehandlere. Det er vores ansvar at sikre, at de passer godt og ordentlig på dine oplysninger. Derfor indgår vi aftaler med vores samarbejdspartnere og leverandører, hvor de skal garantere for behandlingen af dine oplysninger på forsvarlig og passende vis.
Vores databehandlere er:
Vi har indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger, så dine personoplysninger behandles sikkert hos os. Det har vi gjort på baggrund af risikovurdering af behandlingen af oplysninger. Vores medarbejdere deltager i et GDPR-kursus ved ansættelse og vi sikrer løbende at vores medarbejdere er opdateret om vores procedurer indenfor GDPR-området.
Du har efter databeskyttelsesforordningen forskellige rettigheder i forhold til vores behandling af dine oplysninger. Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, som vi nævner nedenfor, bedes du kontakte os.
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, så skal du gøre det til Datatilsynet. Du kan finde kontaktinformation på www.datatilsynet.dk
Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger, herunder i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev.
Du kan klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på mail dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00.